Contact is nog nooit zo makkelijk geweest

Nu is het gemakkelijk om te laten zien dat u om hen geeft.

Met Care Messenger® TV kunt u als verzorgingstehuis, mantelzorger, hulpverlener, gezins-of familielid eenvoudig contact met elkaar onderhouden via vertrouwde technologie waarmee iedereen om kan gaan.

Met ons unieke systeem kunt u vanaf uw telefoon of computer rechtstreeks berichten, foto’s en video’s naar een televisiescherm versturen.

Deze worden dan over het tv-beeld heen getoond zodat er geen berichtje meer hoeft te worden gemist. De ontvanger kan dan met de afstandsbediening van de tv een eenvoudig berichtje terugsturen.

Waarom kiezen voor Care Messenger®

Care Messenger® is het ideale communicatie-platform om sociaal isolement en eenzaamheid van ouderen en kwetsbare medemensen, en het digitaal achterblijven van deze groep tegen te gaan.

Het platform is samen met LG als antwoord op zeven wetenschappelijke feiten (ONS, Ofcom en onafhankelijk onderzoek) ontwikkeld.

Feit 1

Veel ouderen en mensen die kwetsbaar zijn in de samenleving maken geen gebruik van een tablet, smartphone of laptop. Vaak hebben ze ook geen internet, Facebook-account, of
e-mailadres.

Feit 2

Het is lastiger voor ouderen om nieuwe dingen te leren zeker als het gaat om nieuwe technologie.

Feit 3

Als de fijne motoriek achteruit gaat, wordt de bediening van kleinere mobiele apparaten moeilijker.

Feit 4

Bevende handen, artritis en verminderde doorbloeding maakt het lastiger om apparaten met een touchscreen te bedienen omdat het scherm dan niet altijd goed op de aanrakingen reageert.

Feit 5

Als de ogen bij het ouder worden achteruit gaan, is het moeilijker om de kleinere letters en beelden op een mobieltje te lezen, ook bij uitvergroting daarvan.

Feit 6

Omdat we steeds langer leven en gemiddeld wel 80-90 jaar oud worden, krijgen we met een ouderenprofiel te maken dat zo’n 15-20 jaar voor uitdagingen kan zorgen in de digitale communicatie bij medische en sociale zorg en in het contact met familie.

Feit 7

De ouderen onder ons kunnen vaak wel goed overweg met een tv en hun eigen afstands­­be­diening, en brengen meer tijd met televisie kijken door dan welke andere groep dan ook.

Bekijk hier wat Care Messenger betekend voor oudere mensen.

Testimonials 

“Mijn moeder is net terug uit het ziekenhuis en we gebruiken het systeem nu veel vaker. Care Messenger heeft zijn waarde echt bewezen. Ze heeft nu overzicht van haar dagelijkse medicijnen en van de vele afspraken. Een aantal familieleden maken gebruik van Care Messenger en dat werkt heel goed. Onze moeder vindt niets leuker dan berichtjes ontvangen van iedereen. De thuiszorgmedewerkers die bij mijn moeder over de vloer komen waren ook onder de indruk van Care Messenger. Kortom, Care Messenger is een fantastische en leuke manier om mijn moeder bij te staan in haar eigen omgeving.

Phil Winter Familielid

“We zijn nog nooit zoiets als Care Messenger tegengekomen om een ouder publiek te bereiken voor ons Project Guardian Telehealth-initiatief. Ik denk dat het systeem een uniek en krachtig communicatiemiddel is en we zijn verheugd dat Care Messenger een integrale partner is in ons leveringsprogramma. . “

David J. Heard Hoofd Health Information Solutions (Zwitserland) 

"Ik ben dol op de foto's die ik uit Australië krijg van mijn kleinkinderen. Als er een foto binnenkomt, stop ik liever met wat ik aan het kijken ben en kijk ik naar de boodschap. Het is prachtig."

Joan, woonachtig in Extra Care Scheme

Toen iedereen zich afvroeg

“hoe krijgen we ouderen zover dat ze slimme mobiele apparaten gaan gebruiken?”

Vroegen wij ons

“hoe kunnen we de berichten en de andere technologische mogelijkheden van die apparatuur naar een apparaat brengen waar ze heel vertrouwd mee zijn: de tv?”

En toen iedereen zich de vraag stelde

“hoe kun je bij ouderen een oogje in het zeil houden?”

Stelden wij onszelf de vraag

“hoe kunnen we technologie inzetten om sociaal contact met hen te onderhouden en tegelijkertijd te
letten op hun psychologische en sociale behoeften en hun welzijn?”

Het resultaat is Care Messenger®. Daarmee kunnen de levens van miljoenen ouderen en kwetsbaren die zich in een sociaal isolement bevinden en afgesneden zijn van digitale middelen een transformatie ondergaan.

Uitermate geschikt voor verzorgingstehuizen, zorgverleners en families

  • Draagt bij aan de veiligheid van en betrokkenheid van de omgeving bij de bewoners
  • Doet iets aan sociaal isolement en eenzaamheid– een reddingsboei voor ouderen in een wereld die door corona wordt bepaald
  • Verbetert de efficiëntie in de communicatie
    tussen cliënten en zorginstellingen
  • Werkt als een virtuele gemeenschapsmanager; de aangewezen personen kunnen op meerdere manieren contact onderhouden
  • Onderhoudt contact tussen familieleden die in de buurt of verder weg wonen
  • Hulpverleners kunnen dagelijks naar het welzijn van hun cliënten informeren
  • Geeft updates na een bezoek door de hulp­verlener en rechtstreekse identificatie van
    bewoners
  • Een efficiëntere manier om vragenlijsten te
    versturen en meer feedback van klanten te
    ontvangen
  • Rechtstreeks en betrouwbaar platform voor betalingsherinneringen, rekeningoverzichten, afspraken etc.
  • Geen afspraak meer missen door afspraak­herinneringen en daardoor kostenbesparend
  • Mogelijkheid om groepsberichten te versturen
  • Mogelijkheid om nieuwsberichten of informa­tieve filmpjes te sturen om de betrokkenheid van bewoners te verhogen
  • Mogelijkheid tot uitzenden van video’s, van
    bijvoorbeeld de overheid of zorgverzekeraars over medische aandoeningen en chronische ziekten
  • Familieleden kunnen gratis onze app downloaden in de Apple store of Google Play store
  • Personeel kan gebruikmaken van ons online management-dashboard of deze via onze API aan hun eigen systemen koppelen.

Geïntegreerd Care Messenger® pakket

In samenwerking met LG Business Solutions kunnen we een volledig geïntegreerd all-in pakket aanbieden (3-jarig contract) voor minder dan
het typische maandelijkse tarief van een telezorgsysteem, inclusief:

  • Pro: Centric Smart TV (elke schermgrootte) met bevestigingsset

  • In de tv ingebouwde Care Messenger®-app

  • Installatie van breedband infrastructuur, wifi, data

  • Installatie en inbedrijfstelling van tv en de Care Messenger®-app

  • Toegang tot de Care Messenger®-berichtendienst op mobiele apparaten, beheersportaal
    en API

  • Onderhoud en support

  • Training

Functionaliteiten

  • Stuurt en toont berichten direct, of op vooraf ingestelde tijd op het tv-scherm
    Omdat berichten over het tv-beeld heen worden getoond, weet je dat het bericht wordt bekeken
  • Onbeperkt sturen van berichten, foto’s of video’s
  • Onbeperkt aantal gebruikers – helpt instellingen, zorgverleners, en familieleden om contact te onderhouden
  • Gratis app voor Android en Apple iOS voor het sturen van berichten
  • Kiezen uit vooraf ingestelde meerkeuzeantwoorden
  • Ontvangers kunnen oudere berichten op de tv bekijken via Berichtenoverzicht
  • Foto’s worden opgeslagen en ondergebracht in een afbeeldingengalerij zodat deze apart kunnen worden bekeken
  • Geen advertenties van derden of ongevraagde berichten
  • Voorzien van ‘tijdstempel’ aan de hand waarvan duidelijk is wanneer een bericht is gelezen of daarop is gereageerd
  • Assistentie’-knop waarmee afnemers van diensten met een druk op de knop op de afstandsbediening automatisch een e-mail kunnen sturen naar een of meerdere hulpverleners (de planmanager, verzorgen, klusjesman, familielid etc.)
  • Flexibele API voor een koppeling aan de verschillende back-endsystemen van de organisatie voor bijvoorbeeld het monitoren van zorg en hulp, het innen van maandelijks verschuldigde bedragen, het uitvoeren van reparaties, zorg en medische hulp op afstand (Telecare en Telehealth-apparaten).

Vraag vandaag nog een GRATIS demo aan!

Share This